Természet megszeretése
A természetben való jelenlét lehetővé teszi a gyermekek számára a növény- és állatvilággal való természetes együttélést, a földdel való munkálkodást és lehetőséget ad a gyermekeknek a szabad mozgás gyakorlására, a természethez való kapcsolódásra. Mindazon által korai gyermekkorban kell elkezdeni a természet megszerettetését, megismerését, a környezeti értékek tiszteletére való figyelemfelhívást.
Gazdálkodás
Ebben a korban a termőföldön való gazdálkodás, vagy az állatok gondozásának megismerése is mély nyomokat hagy a gyermekekben, akik a későbbiekben is szívesen gazdálkodnak majd pl. az iskolakertekben vagy felnőttként valamely gazdaságban.
Szabad mozgás
Az óvodások a szabad mozgás révén olyan mozgásmintákat sajátítanak el és erőre tesznek szert, mely a későbbiekben segíti a szabályozottabb sportági mozgáskultúrák elsajátítását is.
Integrált nevelés
A természeti környezet különösen alkalmas az integrált nevelésre, a sérült és ép gyerekek közös együttlétére.
Távol a digitális világ káros hatásaitól
A természet által kínált szabadság csökkenti a zárt térben, a tér és eszközök szűkösségéből jelentkező frusztrációt, a természetben való jelenlét kiszámíthatóságot, nyugalmat, kiegyensúlyozott sugároz. Ez a nevelési forma segít a művi világ, beleértve a virtuális környezet, a digitális eszközök használata által nap mint nap okozott negatív hatások ellensúlyozásában, ami pedig egyre súlyosabb tünetegyüttest vált ki korunk digitalizált világában (pl. a mozgás hiányából, az ülő életmódból fakadó fizikai megbetegedések, pszichés sérülések, a valóságérzék meggyengülése, szociális elidegenedés stb.) .
Megjegyzések
Megjegyzés küldése