Több tudományos felmérés is feltárta, hogy a természetközeli óvodai nevelésben részesülő gyermekek egészségesebbek az átlagnál, a mindennapos szabadban tartózkodás pedig segíti a gyermekek mozgáskoordinációs, durva és finom motorikai, valamint tapintási és egyéb érzékelési képességeinek fejlődését. Az iskolaérettség tekintetében sem mutatnak elmaradást a hagyományos óvodai nevelésben részesülő társaikhoz képest, sőt egyes kutatások éppen, hogy kedvezőbb eredményre jutnak.
Ajánlott szakirodalmak
P. Grahn, F. Mårtensson, B. Lindblad, P. Nilsson, A. Ekman: Ute på dagis. Hur använder barn daghemsgården? Utformningen av daghems-gården och dess betydelse för lek, motorik och koncentrationsförmåga. In: Stad & Land. nr 145, 1997, Alnarp/Schweden.;
Roland Gorges: Vernachlässigt der Waldkindergarten die Schulfähigkeit? In: KiTa aktuell. (Ausgabe Baden-Württemberg) 5/1999, ISSN 0943-0237, S. 113–117.
Roland Gorges: Waldkindergartenkinder im ersten Schuljahr. Eine empirische Untersuchung. In: Zeitschrift für Erlebnispädagogik. 7/8, Lüneburg 2002, ISSN 0933-565X, S. 10–18.
Peter Häfner: Natur- und Waldkindergärten in Deutschland – eine Alternative zum Regelkindergarten in der vorschulischen Erziehung. 2003, DNB 967124190 (Dissertation Universität Heidelberg 18. Oktober 2002, 203 Blätter mit graphischen Darstellungen, 30 cm
Norbert Huppertz: Handbuch Waldkindergarten. Konzeption. Methodik. Erfahrungen (= Element. Band 7). PAIS, Oberried bei Freiburg im Breisgau 1999, ISBN 3-931992-18-7.
Benefits of Nature for Children's Health (PDF), Children Youth and Environments Center for Research and Design, University of Colorado at Denver and Health Sciences Center, April 2007,
Bővebben lásd még összefoglaló oldalakon: https://de.wikipedia.org/wiki/Waldkindergarten vagy https://en.wikipedia.org/wiki/Forestkindergarten
Megjegyzések
Megjegyzés küldése