Ugrás a fő tartalomra

Tevékenységen keresztüli tanulás - „Föld és Gyermek” műhelyfoglalkozás 2019.10.26


„Korunk gyermekeinek szüksége van a földdel, a természeti világgal való mélyebb kapcsolatra, nagyobb figyelemre, több gyakorlati tanulásra és céltudatos munkára a természetben, gazdaságban, otthon.”
A tevékenységen, cselekvésen keresztüli tanulás témájában szervez műhely munkát „Föld és a Gyermek” címmel a Farm-alapú Nevelésért Egyesület.

A műhelymunka célja, hogy a tevékenységen, cselekvésen keresztüli tanulás pedagógiája témában teret adjon az egyéni, helyi, regionális, országos kezdeményezéseknek. Lehetőséget kínáljon az érdeklődők számára az ismerkedésre, a különböző tapasztalatok bemutatására, az együttműködésre és a közös gondolkodás elindítására. A rendezvényen a résztvevőknek lehetőségük van jó gyakorlatok, példák bemutatására, közös megismerésére.

A műhelymunka helye és ideje: Solymári Fészek Waldorf Iskola (2083 Solymár, József Attila u. 26.), 2019. október 26. szombat, 10-16 óra

Jelentkezés: a foldesgyermek@farmiskola.hu e-mail címen, a jelentkezőknek részletes programot küldenek. További információ: Naszályi Nóra: 06 20 669 2834, vagy Németh Eszter: a 06 20 370 1369. A programon való részvétel ingyenes, támogatást, adományt a Farm-alapú Nevelésért Egyesület céljainak támogatására szívesen fogadnak. A résztvevők ellátásáról (büfé, ebéd) az Almáskerti szülői közösség gondoskodik.

Minden érdeklődőt szeretettel vár a Farm Alapú Nevelésért Egyesület munkatársainak nevében: Németh Eszter és Naszályi Nóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A visegrádi országok összefogtak a természetközeli óvodai nevelésért

2020. február 27-én csütörtökön, Budapesten került megrendezésre az a záró esemény, melynek célja a természetközeli és erdei óvodák ügyének támogatása a visegrádi országokban. A Nemzetközi Visegrádi Alap által támogatott projekt keretében az első találkozóra 2018 novemberében került sor. A projekt vezetője a Cseh Erdei Óvodák Egyesülete, amely Csehországot képviseli a szakmai egyeztetéseken. A cél az, hogy a természetközeli nevelés általánosan elérhető és megfizethető legyen a gyermekek és szüleik számára a visegrádi régióban. A két éves projektidőszak alatt a partnerek rendszeresen találkoztak az aktuális kérdések megvitatására, annak érdekében, hogy tanulhassanak egymás gyakorlati tapasztalataiból, részt vegyenek a téma szakértői által tartott képzéseken, beleértve az érdekérvényesítési stratégiai tréningeket is. A találkozók tematikusan, a természetközeli óvodák működésének fő kérdéskörei mentén szerveződtek, mint pl. az élelmiszer-higiéniai előírások, a szabadtéri nevelési alap...

Melyek a fő értékei a természetközeli óvodának?

Természet megszeretése A természetben való jelenlét lehetővé teszi a gyermekek számára a növény- és állatvilággal való természetes együttélést, a földdel való munkálkodást és lehetőséget ad a gyermekeknek a szabad mozgás gyakorlására , a természethez való kapcsolódás ra. Mindazon által korai gyermekkorban kell elkezdeni a természet megszerettetését, megismerését, a környezeti értékek tiszteletére való figyelemfelhívást . Gazdálkodás Ebben a korban a termőföldön való gazdálkodás, vagy az állatok gondozásának megismerése is mély nyomokat hagy a gyermekekben, akik a későbbiekben is szívesen gazdálkodnak majd pl. az iskolakertekben vagy felnőttként valamely gazdaságban. Szabad mozgás Az óvodások a szabad mozgás révén olyan mozgásmintákat sajátítanak el és erőre tesznek szert , mely a későbbiekben segíti a szabályozottabb sportági mozgáskultúrák elsajátítását is.  Integrált nevelés A természeti környezet különösen alkalmas az integrált nevelésre, a sé...

Nemzetközi működési gyakorlat

Jól láthatjuk, hogy a természetközeli óvodai működés ma már nemzetközileg igazolt, dokumentált több évtizedes tapasztalaton alapul, a legtöbb országban, például a mintegy 140 óvodával rendelkező Csehországban is, legálisan működhetnek, amit a hatályos jogrend lehetővé tesz, így nem akadályozza az általánosnál rugalmasabb működési formát, fedett helyszín kialakítást. A tipikus természetközeli óvodában jellemzően 3 és 6 év közötti gyermekek óvodai nevelése főként szabadban zajlik, az erdei óvodák létesítményei - melyek nem tekinthetők épületnek – főként csak időszakos tartózkodási helyként szolgálnak , pl. étkezés, vagy alvás idején. Az erdei óvodák is rendelkeznek nevelési programmal , melyben bemutatják a személyi feltételeket, az eszközöket, illetve a nevelés helyszínét. Az erdei óvodák létesítményeiben, vagy közvetlen közelében biztosítani kell higiéniai feltételeket, folyóvizet, illemhelyet és a helyiségek tisztán tartását a fertőzések megelőzése érdekében, valamint képesnek ke...